Kas lemia radijo stočių populiarumą?

Daugelis mūsų per amerikietiškus filmus su pavydu žiūri į tuos asmenis, kurie turi nuosavas, gal ir labai minimalias, stotis. Jose gali transliuoti ką tik nori. Deja, viskas ne taip paprasta, nes individualios radijo stoties turėjimas yra labai didelis ir sunkiais žingsniais įveikiamas darbas. Ypač tokioje mažoje šalyje, kaip Lietuva, kur pranokti jau seniai top‘uose esančias stotis gali pasirodyti tiesiog neįmanoma.

2015 metų birželio 1 duomenimis – Lietuvoje populiariausia radijo stotis buvo komercinė. Antroje vietoje, tai gali Jus nustebinti – valstybinis Lietuvos Respublikos radijas.

Lygiagrečiai einančios komercinė ir valstybinė radijo stotys, kurios orientuojasi į kiek skirtingus dalykus. Žinoma, abi jos nori pranešti naujienas, kurios gali būti naudingos potencialiam klausytojui. Visgi, viena orientuojasi į pramogas ir linksmą laiko leidimą, kita – rimtus dalykus, kaip politika, ekonomika ir kultūra. Kas lemia tiek vienos, tiek kitos populiarumą, kai auditorija Lietuvoje negali būti lygiai pasiskirsčius 50 / 50.

Radijo stočių topai Lietuvoje

Radijo stočių topai Lietuvoje

Lietuvos radijo stočių topai

  1. Pateikiamos informacijos patrauklumas. Teigiama, kad komercinių radijo stočių auditoriją daugiausiai sudaro jaunimas, lygiai taip pat, kaip ir valstybinio radijo – vyresni asmenys. Tačiau tai nėra faktas be išimčių. Priešingai, šiuo atveju pateikiamos informacijos patrauklumą reikia skirti ne pagal amžiaus grupes, o pagal tikslus. Kol vieni žmonės sėdėdami mašinoje nori tiesiog paklausyti smagios muzikos – renkasi komercinę radijo stotį. Priešingai – jeigu norima sužinoti įvairias naujienas.
  2. Šiuo atveju abi minimos stočių kategorijos puikiai veikia beveik visoje Lietuvoje. Populiaresnės, logiška, bus tos, kurių bangas galima nesunkiai „pagauti“ net ir giliausiuose kaimeliuose.
  3. Populiaresnės stotys tos, kuriose reklamos pateikiamos kuo patraukliau. Logiška, be pastarųjų niekaip nebūtų įmanoma stočiai išgyventi, tad jų kabliukas – įdomus pateikimas. Šiuo aspektu laimi beveik visos komercinės stotys.
  4. Muzikos žanras. Lietuvių stotys teikia labai plačią pasiūlą: nuo klasikinės iki pop, nuo estradinės iki klubinės muzikos. Kiekvienas žmogus pasirenka jam priimtiną variantą ir laimi tie, kurie teikia platesnę pasiūlą.
  5. Šiuo metu populiaresnės yra tos stotys, kurios veikia jau ilgus metus. Pradedančios naują veiklą turi praeiti labai didelį ir sunkų kelią, kad taptų dalimi radijuje. Žmonės taip pat mieliau renkasi jau patvirtintus ir puikius rezultatus atnešančius variantus.

Topų topai

Radijo stočių top‘ai lemiami skirtingų kriterijų, kurių pagrindinis – patikti klientams. Jeigu duosite jiems to, ko jie nori – liaudis bus patenkinta.

Lietuvos radijo stoties topas